Treść
Przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny, z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący i na wniosek dyrektora placówki;
W okresach obniżonej frekwencji (ferie zimowe, wiosenne, epidemia grypy inne) przedszkole może prowadzić zajęcia w grupach łączonych. Grupy mogą być łączone przy liczbie wychowanków poniżej dwunastu w każdej z nich z zachowaniem zasady wiekowej.
a) Dzienny czas pracy przedszkola ustala się na 10 godzin dziennie od 7.00-17.00;
b) Podstawa programowa jest realizowana w godzinach 8.00- 13.00;
c) Odbieranie dzieci z przedszkola trwa do godziny 17.00;
d) Ze względów organizacyjnych oraz konieczności przygotowania odpowiedniej liczby posiłków, wskazane jest, aby późniejsze przyprowadzenie dziecka do przedszkola było zgłoszone wcześniej osobiście lub telefonicznie do godziny 9.00
1) Liczba miejsc organizacyjnych w Przedszkolu Nr 199 wynosi 100.
2) Przedszkole Nr 199 jest placówką złożoną z czterech oddziałów.
3) Liczba dzieci w oddziale nie może przekraczać 25.
4) W uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu prowadzącego przedszkole liczba dzieci w oddziale może być inna.
5) Przedszkole nie posiada oddziałów integracyjnych.
6) Przedszkole nie jest przedszkolem specjalnym.
7) Przedszkole jest placówką publiczną nieferyjną.
I. Szczegółową organizację wychowania, nauczania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji przedszkola opracowany przez dyrektora przedszkola. Arkusz organizacji zatwierdza organ prowadzący.
W arkuszu organizacji przedszkola określa się w szczególności:
a) czas pracy poszczególnych oddziałów;
b) liczbę pracowników przedszkola, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze;
c) ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole;
d) czas realizacji podstawy programowej w danym roku.
II. Organizację pracy przedszkola określa ramowy rozkład dnia ustalony przez dyrektora przedszkola na wniosek Rady Pedagogicznej, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy oraz oczekiwań rodziców (prawnych opiekunów).
III. Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciel (nauczyciele), któremu powierzono opiekę nad danym oddziałem, ustala dla danego oddziału szczegółowy rozkład dnia, z uwzględnieniem potrzeb, zainteresowań i propozycji dzieci.
Ramowy rozkład dnia:
700 - 815 Schodzenie się dzieci, zabawy swobodne i tematyczne, praca indywidualna wyrównawcza z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz z dziećmi uzdolnionymi, utrwalenie treści programowych z dnia poprzedniego, zabawa ruchowa lub zestaw ćwiczeń porannych.
815 - 830 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne.
830 - 900 Śniadanie.
900 - 930 Swobodne zabawy dzieci w kącikach tematycznych.
930 -1030 Zajęcia dydaktyczne realizujące treści programowe zgodne z planami miesięcznymi. wycieczki piesze i autokarowe, przedstawienia teatralne , audycje baletowe, koncerty muzyczne
/ W grupach młodszych, z uwagi na krócej trwające zajęcia czas wykorzystywany jest na swobodną zabawę dzieci, zabawy z całą grupą pod kierunkiem nauczyciela lub pobyt w ogrodzie przedszkolnym./
1030 – 1045 Czynności higieniczne i samoobsługowe , przygotowanie do wyjścia do ogrodu.
1045 – 1145 Pobyt dzieci na powietrzu, organizowanie gier i zabaw ruchowych z wykorzystaniem sprzętu terenowego, prowadzenie obserwacji przyrodniczych.
/ przewidywany czas pobytu dzieci w ogrodzie to minimum
1 godzina, może on być skrócony lub wydłużony w zależności od pory roku i warunków atmosferycznych./
1145 - 1200 Powrót z ogrodu. Czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu.
1200 – 1245 Obiad.
1245 - 1415 Odpoczynek poobiedni w grupach młodszych w formie leżakowania.
/W grupie starszej, odpoczynek trwa 15-30 min, w tym czasie dzieci słuchają muzyki relaksacyjnej lub baśni, praca indywidualna i wyrównawcza, zajęcia dodatkowe, zabawy swobodne./
1415 – 1430 Czynności higieniczne, przygotowanie do posiłku.
1430 - 1450 Podwieczorek.
1450 - 1700 Ciąg dalszy zajęć dodatkowych, praca indywidualna i wyrównawcza, swobodne zabawy w zależności od zainteresowań dzieci, w okresie jesienno – zimowym utrwalenie treści programowych, w okresie wiosenno – letnim pobyt dzieci w ogrodzie.